Opt-in pagina “Squeeze page” e-mailadressen verzamelen

Opt-in pagina zijn pagina’s die content laten zien nadat de bezoeker zich heeft geregistreerd. Met registreren moet de bezoeker zijn naam en of e-mailadres achterlaten om toegang te krijgen tot de content. 

Het voordeel van een opt-in pagina is dat je er e-mailadressen mee kunt verzamelen. Deze e-mailadressen kun je gebruiken voor je marketingacties. Nadat de bezoeker zich heeft geregistreerd krijg de bezoeker een bevestiging van zijn aanmelding. Vaak moet de bezoeker dan nog één keer op de link klikken, om de aanmelding te bevestigen.

Als de bezoeker dat heeft gedaan dan krijg hij automatisch toegang tot de unieke content. Dit kan bijvoorbeeld een videocursus zijn, maar ook een ebook of een uitgebreide podcast aflevering.

Gemiddeld is de conversieratio van een opt-in pagina, squeeze page, 20%. Dat betekent dat als je 100 bezoekers krijg op je squeeze page er 20 nieuwe e-mailadressen uitkomen. Kun je je voorstellen wat dit met je bedrijf gaat doen als 1 iemand van die 20 je product kopen?

Artikel: Bepaal een realistisch omzetdoel voor jou bedrijf

Opt-in pagina maken

Waar moet je rekening mee houden als je een opt-in pagina maakt? Je moet er altijd rekening mee houden dat je bezoekers iets verwachten as ze op die pagina anakomen. Kies er dan ook voor om aan die vraag te voldoen.

Bijpassende titels

Geef altijd een bijpassende titel op. Zorg ervoor dat je advertentie overeenkomt met de opt-in pagina. De titel moet niet compleet afwijken wat je op een pagina eerder hebt beschreven.

Maak connectie

Maak connectie met de bezoeker met behulp van een foto van jezelf. Voeg een afbeelding toe van jou als ondernemer en overtuig de bezoekers van je kwaliteiten. Laat zien dat je een persoon bent en geen onderneming.

Artikel: We Kopen Producten van Mensen die we kennen en vertrouwen

Vertel het verhaal

Schrijf op de manier als een verhaal. Doe net als of je het product wilt laten zien aan een goede vriend. Maak dus gebruik van normaal Nederlands en geen bedrijfscultuur teksten.

Gebruik bulletpoints (Bullets)

Maak een lijst van de voordelen van jou product op je opt-in pagina. Wat krijgen je bezoekers en wat kunnen ze uiteindelijk met je product bereiken als ze het hebben.

Maak een commitment

Vertel je bezoekers dat ze iets krijgen als ze zich hebben ingeschreven. Dit kan een gratis rapport zijn, een ebook een video cursus of een kortingscode. Wees vooral overweldigend. Maak een product waar je eigenlijk 100 euro voor moet vragen, maar geef deze dan gratis weg.

Nadat je bezoeker zich heeft aangemeld voor jou ebook, video cursus of andere weggever kun je de bezoeker automatisch doorsturen naar een verkooppagina.

De verkooppagina (salespage) gaat jou product echt verkopen. Vijf elementen mogen niet ontbreken aan je verkooppagina.

  • Titel
  • Beschrijving van het probleem en waarom het opgelost moet worden
  • Een beknopte beschrijving hoe jou product het probleem gaat oplossen
  • Voorbeelden van klanten die het probleem met jou product hebben opgelost
  • Call to action button

Je kunt hiervoor gebruik maken van de AIDA formule.

Heb je vragen over het maken van een opt-in pagina? Neem dan hieronder contact met ons op via een reactie. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.