Verkooppagina schrijven voor het internet

Verkooppagina’s zijn salespagina’s die geschreven worden om het product te verkopen. Op deze pagina’s moet je de klant overtuigen om het product te kopen. Je moet hier de voordelen van de producten aanprijzen. De focus leggen op de oplossing voor het probleem van de consument. 

Hieronder geef ik vijf kenmerken die je zeker moet toevoegen aan je salespagina.

Gebruik van klanten beoordeling

Klanten beoordelingen, beter gezegd testimonials kunnen ervoor zorgen dat de consument wordt overgehaald om het product te kopen. Testimonials met naam en foto zijn betrouwbaar, maar testimonials die gebruik maken van een video zijn het betrouwbaarst. Je kunt je klanten vragen of ze een video willen opnemen.

Vraag van aan je klanten om de volgende vragen in ieder geval te beantwoorden. Namelijk wat het resultaat is wat ze hebben behaalt met de cursus. De naam en de website van de cursist en het gene wat de klant al heeft geleerd. Tot slot een aanbeveling waarom de consument die luistert het product moet kopen.

Gebruik Facebook schermafbeeldingen

Testimonials die gebruik maken van een foto of een afbeelding zijn goed. Echter zijn schermafbeeldingen van een tevreden klant op Facebook erg waardevol om toe te voegen aan je verkooppagina. Kies twee of meerdere Facebook berichten die je opslaat en als afbeelding toevoegt aan je verkooppagina.

Benoem andere cursussen

Benoem andere cursussen die je als bedrijfseigenaar hebt gedaan. Je moet namelijk altijd rekening houden met de concurrent. Je moet vertellen op je verkooppagina dat jou product niet hetzelfde is als de normale cursussen, maar dat jou cursus uitgebreider en beter is. Natuurlijk hoeft het niet een cursus te zijn het kan ook een fysiek product zijn dat je aanbeveelt op je verkooppagina.

Benoem dat jou cursus gemakkelijk is

Benoem dat je cursist heel gemakkelijk de cursus kan volgen. Benoem dat de cursus gemakkelijk is en laat eventueel stukken zien uit de cursus. Laat de consument zien dat het heel gemakkelijk is om je eigen website bouwen. Of dat het heel gemakkelijk is om te gaan bloemschikken. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er een product van maken en verkopen op een verkooppagina.

Beschrijf de populariteit

Tot slot maak gebruik van sociale druk op je salepagina. Consumenten willen namelijk deel uitmaken van een geheel. Als je op je salespagina beschrijft dat je product al door meer den 300 mensen gekocht is de afgelopen dagen dan worden je bezoekers over gehaald om het te bestellen.

Een voorbeeld tekst kan zijn:

100 mensen hebben afgelopen maand een webshop gemaakt aan de hand van mijn cursus

Belangrijk is dat je de verkooppagina schrijft uit je eigen beleving. Wees eerlijk en vertel geen onzin. Benoem cijfers die kloppen en gebruik alleen echte klanten beoordelingen.

Heb je vragen over het schrijven van een salespagina? Laat dan hieronder een vrijblijvende reactie achter of neem contact met ons op. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.