Meer bezoekers via google krijgen

Meer bezoekers via GoogleMeer bezoekers via Google krijgen. Dit krijg je alleen als je goede content schrijft en deze op de juiste manier afstemt op je doelgroep.

Het is belangrijk dat je wekelijks je website of blog up-to-date houdt. Zorg voor nieuwe content en artikelen waar je bezoekers iets aan hebben.

Een manier om meer bezoekers te krijgen via Google is de longtail versus shorttail strategie.

Circa 30% van de Google zoekopdrachten zijn gericht op de shorttail zoekopdrachten. De overige zoekopdrachten richtten zich op de 70% longtail.

Verschil tussen longtail en shorttail

Shorttail zoekopdrachten bestaan uit ongeveer 1-2 woorden. Het zijn vaak algemene termen die op veel verschillende plekken worden gebruikt.

Voorbeelden van shorttail zoekwoorden zijn:

  • Fiets kopen
  • Zon vakantie
  • Koffie

Met deze zoekwoorden kan Google alle kanten op gaan om de bezoeker de juiste pagina te geven.

Longtail zoekwoorden zijn specifieker en bestaan vaak uit meer woorden. Meestal bestaan ze uit 3-5 woorden. Er wordt gezocht op een specifiekere zoekwoordcombinatie.

Omdat het een specifieker is kun je er makkelijker op scoren in Google.

Voorbeelden van longtail zoekwoorden zijn:

  • Waar opletten bij het fietsen
  • Goedkope zon vakantie in Spanje
  • De beste koffie van Amsterdam

Bovenstaande zoekwoorden zijn een stuk specifieker dan de shorttail zoekwoorden.

Meer bezoekers via Google krijgen

De longtail zoekwoorden kun je gebruiken om beter te scoren in Google. En dus automatisch meer bezoekers via Google kunt krijgen.

Je kunt hiervoor gebruik maken van de Google suggesties.

Google geeft dan zoeksuggesties als je begint met typen in Google.

Als je bijvoorbeeld een artikel wilt schrijven over hoe je het beste de marathon kunt hardlopen. Dan ga je in Google zoeken en bekijk je waarop wordt gezocht.

Beginnen met marathon

Je krijgt nu automatisch allemaal voorbeelden van onderwerpen waarover je kunt gaan schrijven. Op deze manier kun je heel eenvoudig inspiratie opdoen over onderwerpen waarover je kunt gaan schrijven.

Schrijf niet voor de Google

Google kan je helpen als je op een dag even geen inspiratie hebt waarover je moet gaan schrijven.

Maar overdrijf niet met deze strategie. Je kunt namelijk niet 5 artikelen schrijven over ‘hoe je moet beginnen met marathon lopen’. Je schrijft dan niet meer voor je lezer, maar voor Google.

Zorg ervoor dat je een oplossing bied voor je bezoekers en niet voor Google.

Dus pas op met het volproppen van je artikel met Google zoekwoorden, maar zoek naar een compromis.

Heb je al weleens een artikel geschreven aan de hand van longrail zoekwoorden? Laat dit dan hieronder aan ons weten.

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.