Wat is CPM adverteren?

CPM adverteren heeft als afkorting Cost-Per-Mille. Je betaalt per 1000 vertoningen. Deze advertentiemethode wordt veel gebruikt bij marketingdoelstellingen die als doel hebben meer naamsbekendheid te creëren. 

Wat is CPM adverteren?

Met CPM adverteren plaats je advertenties in het Google Display Netwerk. Bezoekers kunnen dan een banner advertentie tegen komen op een Google partner site met jou boodschap. Deze advertentie wordt 1000 keer weergegeven.

Na 1000 weergave wordt er een maximale prijs berekend wat er voor die 1000 weergave betaalt moet worden. Wanneer je bedrijf als doelstelling heeft meer naamsbekendheid te creëren dan is de CPM methode een mooie methode om meer naamsbekendheid te creëren.

CPM advertenties kunnen worden gebruikt op advertentieniveau. Het voordeel van deze advertenties is dat je zelf kunt bepalen waar de advertenties worden weergegeven. Je kunt ook aangeven dat je advertentie alleen wordt weergeven op specifieke websites.

Andere advertentie mogelijkheden

CPM adverteren is een van de bied opties die Google heeft. Naast CPM advertenties kun je ook gebruik maken van CPC en CPA biedingen. Bij CPC biedingen betaal je per klik en bij CPA biedingen betaal je per actie. Met CPA kun je instellen dat een bepaalde actie op jou website maximaal bijvoorbeeld 10 euro waard is. Deze 10 euro kan dan worden gebruikt om klikken te genereren naar je website.

Hulp nodig?

Wanneer je wilt gaan starten met Adwords is het verstandig om gebruik te maken van een expert. Adwords heeft namelijk tientallen mogelijkheden en wanneer je start met Adwords kan het voorkomen dat je door de bomen het bos niet ziet. Neem vrijblijvend contact met ons op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.