Je verkooppagina stapsgewijs opmaken aan de hand van het AIDA model. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action.
Je wilt dat de bezoekers van je verkooppagina gaan converteren. Hiervoor moet je de consumenten begeleiden door je verkooppagina. Je moet ze stapsgewijs overtuigen en motiveren dat ze gebruik gaan maken van jou producten.
Attentie
Allereerst moet je de aandacht van de potentiële klant trekken. Dit kun je doen met een opvallende titel en of kleur.
Interest
Vervolgens moet je de positieve aspecten van het product laten zien en de klant geintresseerd maken. De klant moet een garantie of een belofte krijgen dat zijn probleem met dit aantrekkelijke aanbod wordt opgelost.
Desire
Drang of verlangen is de derde stap in het Desire model. De verkooppagina moet er op gericht zijn om de interesse om te zetten in een verlangen naar het product. De verkooppagina moet er op hammeren dat het product waardevol is voor de klant.
Action
Tot slot moet er een actie zijn. De consument moet het product gaan kopen. Belangrijk voor de verkooppagina is dat de klant gemakkelijk het product kan aankopen zonder overbodige stappen die genomen moeten worden.
Concreet moet je de onderstaande stappen op je verkooppagina verwerken.
Titels die de aandacht trekken van je bezoekers. Gecombineerd met echte testimonials en een zogenaamde brief die je schrijft aan je bezoekers gevolgd door bullet points die het probleem beschrijven. Aansluitend geef je echte cijfers van resultaten die je bezoekers hebben gehaald met jou product.
Kom met je oplossing voor je probleem. Beschrijf dit met een actieve taal in de zogenaamde oplossing alinea’s. Maar vergeet niet de aandacht te houden van je bezoekers. Aansluitend kom je met een Call to Action met buttons als “Koop Nu”. Vergeet niet een beetje gebruik te maken van sociale druk als “Bestel VOOR middernacht om toegang te krijgen tot de bonus”.
Heb je vragen over het schrijven van een Verkooppagina die converteert? Laat dan hieronder een reactie achter.