7 Tips voor Schrijfroutine voor je blog Artikelen

Schrijven, schrijven en schrijven dat is schrijfroutine. Als je succesvol wilt worden op het internet moet je gaan schrijven. Niet 1, niet 2, nee 3 artikelen per dag om snel resultaat te kunnen zijn. Schrijf over onderwerpen die je leuk vindt omtrent jou onderneming. In een later stadium moet je gaan kijken naar kwaliteit en kun je jou top artikelen gaan optimaliseren.

Eerst is het zaak dat je een routine dier wordt die dagelijks de moed bij elkaar kan verzamelen om circa 1500 woorden op het beeldscherm te creëren. Het is zwaar, dat weet ik maar al te goed, maar ik zie ook resultaat. Langzaam maar zeker komen er steeds meer bezoekers bij.

Spoiler: ik ben echt een Google Analytics junkie check eigenlijk elke dan minimaal 8 keer mijn Google Analytics account.

Stel je voor als ik die 8 keer per dag op jaarbasis zal omzetten naar schrijf momenten. Precies. Dat zijn heel veel woorden.

Daarover gaat dit artikel. Ik ga je 7 tips geven hoe je schrijfroutine kunt gaan opbouwen. Routine heb je namelijk nodig anders gaan die 3 artikelen er per dag niet komen. Laat staan 1 artikel. Vaak zie ik dat men het 1 week vol houdt met 3 artikelen. Vervolgens gaan ze naar 2 artikelen en al gauw wordt het 1 artikel per dag, 4 per week. Na een maand stoppen ze met schrijven. Zonde!

Jij gaat het anders doen, want jij gaat onderstaande tips volgen

Tip 1

Plan minimaal 4 momenten van 30 minuten in je kalender met de term Bloggen.

30 minuten is niet veel. Het is net voordat je op kantoor komt dat eerste artikel voordat je echt gaat beginnen met werken. Loop in het vervolg 5 minuten eerder naar binnen op je werk. Pak dat kop koffie en loop naar je computer. Open een word document en schrijf, schrijf, schrijf! Wedden dat je binnen 30 minuten voordat het rest van het personeel zijn of haar computer heeft opgestart dat jij al 400 woorden op papier hebt staan.

Tip 2:

Gebruik een koptelefoon. Zorg voor een stille ruimte waar je artikelen kunt maken. Schrijven kost een energie en je wilt niet afgeleid zijn. Zorg er dus voor dat je rustig kunt schrijven.

Tip 3:

Gebruik een kookwekker en zet de tijd op precies 30 minuten. In deze dertig minuten ga je niet op Facebook en je checkt ook niet je mail. Nee je gaat schrijven, schrijven en schrijven.

Tip 4:

Stop op precies 30 minuten en leg je artikel weg. Check het artikel een dag later op spelling of inhoud. Kijk er dan nogmaals 10 minuten na en publiceer het online. Niet nadenken publiceren. Over enkele maanden zie je of het artikel goed loopt en dan ga je hem optimaliseren.

Tip 5:

Ideeën. Zorg voor een constante ideeën stroom van nieuwe artikelen. Dit is het lastigste onderdeel. Het beste kun je ervoor zorgen dat je altijd een notitieboekje op je telefoon kunt openen en daar ideeën in plaatsen. Zelf maak ik gebruik van een excel bestand die ik overal ter wereld kan aanroepen.

Als ik dan een idee heb dan zet ik deze in mijn to-do artikelen lijst. Naast ideeën kun je ook inspiratie opdoen in boeken over jou onderwerp. Loop een keer een bibliotheek in en kijk in de schappen wat er allemaal over jou onderwerp is geschreven. Blader is door zo’n boek en schrijf wat kern onderwerpen op. Start direct je computer na je bezoek aan de bibliotheek en start met schrijven.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.