Wel of geen homepagina? Wat is het verstandigst?

Veel tijd besteed aan je homepagina? Of heb je standaard ingesteld dat je WordPress berichten op je homepagina worden weergegeven zonder extra uitbreidingen?

Vroeger kwamen bezoekers standaard op je homepagina terecht als ze je website gingen bekijken. Vandaag de dag gebeurt dat steeds minder vaak. Je ziet namelijk steeds vaker op social media links naar artikelen staan in plaats van naar de homepagina.

Is het dan wel verstandig om veel tijd te besteden aan het optimaliseren van je homepagina? Ja en nee. Er zijn namelijk nog steeds veel gebruikers die op je homepagina terecht komen. Ook zijn er gebruikers die nadat ze het artikel hebben gelezen ook je homepagina willen bekijken.

Geen homepagina instellen?

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om geen homepagina meer in te stellen. Ook al weet je dat steeds minder vaak bezoekers op je homepagina terecht komen. Je homepagina blijft een belangrijk onderdeel van je website. Het beste kun je ervoor kiezen om je homepagina zo clean mogelijk te houden.

Kies voor drie tot vier uitgelichte artikelen en plaats bijvoorbeeld de vier kernwaarden van je bedrijf op je startpagina. Daarnaast maak je plaats voor een opt-in formulier waar bezoekers je ebook of videocursus kunnen downloaden.

Waar kun je nog meer opletten als je weet dat niet alle bezoekers je homepagina bekijken? Je weet dan dat je artikelen wel aan de eisen van je gebruikers moeten voldoen.

  • Zorg voor duidelijke meta descriptions en titels. Vertel je bezoekers waarover je artikel gaat en verleid ze met informatie. Deze informatie moet reëel zijn en je bezoekers niet misleiden.
  • Plaats je meest populairste artikelen naast je artikelen om ervoor te zorgen dat bezoekers doorklikken op je website als ze jou artikel lezen.

Kortom: maak sowieso nog gebruik van je homepagina, maar besteed er iets minder aandacht aan dan vroeger.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.