Uitsluitingszoekwoorden toevoegen aan je Adwords Campagne

Uitsluitingszoekwoorden zijn zoekwoorden die je kunt toevoegen aan je campagne die ervoor zorgen dat je campagne niet wordt geactiveerd wanneer een zoekopdracht zo’n zoekwoord bevat.

Wanneer je bijvoorbeeld het woord ‘goedkoop’ toevoegt aan je campagne als uitsluitingszoekwoord dat laat Adwords je advertentie niet zien wanneer de zoekopdracht het woord ‘goedkoop’ bevat.

Uitsluitingszoekwoord toevoegen

Wanneer je een uitsluitingszoekwoord wilt toevoegen aan je campagne kun je ervoor kiezen om het woord op campagne of op advertentie niveau toe te voegen. Wanneer je kiest voor campagne niveau dan wordt het negatieve zoekwoord gebruikt voor al je advertenties. Kies je voor advertentieniveau dan wordt het specifieke uitsluitingszoekwoord alleen gebruikt voor die specifieke advertentiegroep.

Login op je Adwords account, vervolgens selecteer je jou specifieke campagne waar je uitsluitingszoekwoorden aan toe wilt voegen.

Ga vervolgens naar Zoekwoorden > Uitsluitingszoekwoorden.

Uitsluitingszoekwoorden toevoegen

Vervolgens kun je ervoor kiezen om een zoekwoord toe te voegen op Advertentiegroepniveau of op Campagneniveau.

Advertentiegroepniveau of campagneniveau

Met deze zoekwoorden zorg je ervoor dat je advertenties alleen aan de mensen wordt weergeven die opzoek zijn naar je ook daadwerkelijk kunt aanbieden. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat je jou klik frequentie van je advertenties verhoogd. Waardoor je jou gemiddelde CPC (kosten per klik) kunt verlagen en een hogere ROI kunt realiseren.

Ander voorbeeld uitsluitingszoekwoord

Wanneer je een bedrijf hebt die producten van een specifiek merk verkoopt kan het ook interessant zijn om andere merken uit te sluiten.  Wanneer je bijvoorbeeld Jura koffiemachines verkoopt en hierbij gebruik maakt van Google Adwords.

Dan kan het interessant zijn om andere koffiemachine merken uit te sluiten. Denk bijvoorbeeld aan het koffiemerk Nespresso of Douwe Egberts. Dit zijn compleet andere merken voor compleet andere doelgroep. Wanneer je deze merken toevoegt op advertentie- of campagne niveau zorg je ervoor dat je advertenties beter aansluiten op de zoekopdrachten van de bezoekers.

Wanneer je vragen hebt over het optimaliseren van je campagne of wanneer je graag wat meer informatie wilt ontvangen over Google Adwords. Neem dan vrijblijvend contact op.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.