Klanten op je webshop laten afrekenen met rembours

Klanten willen zekerheid voordat ze een product aankopen op je webshop. Je kunt klanten laten betalen bij aflevering. Om dit te activeren op je WooCommerce webshop moet je de rembours betaalmethode activeren op je website. 

De klant gaat dan betalen aan de leverancier die het pakketje levert. In sommige gevallen kan dit handig zijn om de klant net over de streep halen om de bestelling te plaatsen. Waar je dan rekening mee moet houden is dat het wel extra geld kost. De leverancier van je pakketje moet het geld in ontvangst nemen. Hierover vraagt de verzendservice vaak een commissie.

Je kunt de kosten van je standaard verzendmethode verhogen of ervoor kiezen om je producten iets duurder te maken. Om de rembours verzendmethode te activeren volg je onderstaande stappen. Wil je liever de video bekijken waarin ik je exact laat zien hoe je het moet doen? Check dan onze video!

Rembours afreken methode activeren

Allereerst moet je natuurlijk inloggen op je WooCommerce webshop. Vervolgens ga je naar WooCommerce > Instellingen > Tabblad Afrekenen > Rembours

Rembours tabblad

Om de rembours instelling in te schakelen moet je Rembours inschakelen aanduiden. Vervolgens kun je nog een beschrijving en een instructie opgeven. De beschrijving wordt weergegeven op de afreken pagina en de instructie wordt weergegeven op de bevestiging pagina van je bestelling.

Als je de Rembours instelling weer wilt uitschakelen dan klik je opnieuw op de Rembours button.

Wanneer je meer informatie wilt over WooCommerce en wilt leren hoe je zelf je eigen professionele webshop kunt bouwen. Maak dan gebruik van onze uitgebreide WooCommerce cursus, in deze cursus leer je in 21+ modules hoe je jou eigen webshop kunt bouwen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.