Hoe word je succesvol met Internet Marketing?

Succesvol worden met Internet Marketing is niet gemakkelijk. Het kost veel tijd en energie om je te kunnen focussen op de kernwaarden van Internet Marketing. De technologie heeft het niet makkelijker voor je gemaakt. Vandaag de dag zijn er namelijk tientallen tools voor Internet Marketing.

Deze tools zijn echter alleen tools die het voor jou gemakkelijker  maken om succesvol te zijn op het internet. De uiteindelijke basis achter het Internet Marketing is hetzelfde gebleven. De 6 basis stappen ga ik in dit artikel met je bespreken.

Stap 1: De Basis – Je website

Om succesvol om het internet te zijn met je bedrijf is de basis het belangrijkst. Je website moet ervoor zorgen dat er bezoekers naar je website komen en dat je bezoekers uiteindelijk overgaan tot een bestelling.

Een bestelling kan van alles zijn. Het kan een contactaanvraag zijn voor een opdracht, maar ook een bestelling van een fysiek product in je webshop. Echter om succesvol te zijn met het internet moet je ervoor zorgen dat je aan het einde van de maand je openstaande facturen kunt betalen en dat je winst maakt.

Om de basis goed te kunnen beheren moet je de beschikking hebben over je website. Je moet de kennis in huis hebben die ervoor zorgt dat je zelf weet hoe je met pagina’s, berichten en foto’s op je website kunt omgaan. Hiermee zorg je ervoor dat je veel tijd en geld bespaart, omdat je gemakkelijke aanpassingen zelf snel kunt doorvoeren.

De domeinnaam is het belangrijkste van je website. Niet zozeer de naam van je domeinnaam, maar wel de beschikking over de domeinnaam. Zorg ervoor dat je zelf de rechten hebt over de domeinnaam en dat je zelf je website ergens hebt geregistreerd bij een hostingprovider. Je moet deze inloggegevens hebben om altijd en overal toegang te krijgen tot je website.

Stap 2: Verkoop je producten online

Om een succesvol bedrijf te houden moet er geld worden verdient. Je kunt alleen geld verdienen als je iets verkoopt. Je kunt verschillende “online” producten of diensten verkopen. Maak een beslissing welke producten je wilt verkopen.

Een belangrijk onderdeel van Internet Marketing is dat je een beslissing maakt. Onderzoek waar je markt behoefte aan heeft. Welke problemen zijn er in jou markt en hoe kun je deze problemen oplossen met jou producten?

Stap 3: Los problemen op

In stap twee verwijs ik er al kort naar. Je moet problemen oplossen. Bezoekers gaan jou website bezoeken. Ze bezoeken jou website om een probleem op te lossen. Jou website gaat een antwoord geven op dat probleem. Belangrijk in dit stadium is dat je weet wat de problemen zijn van je bezoekers.

Ga praten met je klanten en vraag naar hun problemen. Maak van die problemen een product met de oplossing. Zorg ervoor dat ze de oplossing snel kunnen vinden op jou website. Bekijk of die bezoekers ook je product al willen aankopen. Kopen de bezoekers van je website al een product op je website en of nemen ze al contact met je op via het contactformulier?

Artikel: 3 manieren om je doelgroep te bepalen voor je product

Stap 4: Bezoekers, Bezoekers & Bezoekers

Nadat je een product hebt gemaakt voor het probleem van je bezoekers en je eerste sale hebt gegenereerd kun je de focus leggen op bezoekers. Hoe meer bezoekers je krijgt op je website hoe meer verkopen je gaat maken met je website.

Het principe is eigenlijk heel eenvoudig met Internet Marketing. Je hebt een product die je online verkoopt via je website. Je website heeft bezoekers nodig om het product te kunnen zien.

Stel je voor je hebt 100 bezoekers per maand. Van die 100 bezoekers kopen 2 mensen jou product. Dat betekent dat je een conversie ratio hebt van 2%.

Als je nu van die 100 bezoekers, 1.000 bezoekers kunt maken en je houdt die 2% conversie dan heb je ineens 20 verkopen per maand. Kun je van die 1.000 bezoekers 10.000 bezoekers maken per maand, dan heb je op eens 200 verkopen per maand.

Je begrijpt het principe. Bezoekers zijn heel belangrijk voor je website. Op verschillende manieren kun je bezoekers naar je website krijgen. Namelijk via regelmatig Bloggen, Google Adwords, YouTube video’s, Sociale media enzovoort.

Stap 5: Bouw aan je blog

Start met het bloggen over je bedrijf. Deel je kennis online en zorg ervoor dat je een expert wordt. Bezoekers willen alleen producten kopen van experts die de beste zijn in hun vakgebied. Bezoekers krijgen dat het idee dat ze een top product kopen, omdat jij degene bent die de beste is.

Met behulp van een blog kun je aantonen dat jij de beste bent in je vakgebied. Communiceer met je bezoekers via jou website. Reageer actief op de vragen en doe je best om de problemen van je bezoekers op te lossen.

Naast dat je moet gaan bouwen aan je blog. Moet je er ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat je jou conversie ratio verhoogd. Test verschillende afbeeldingen die je bezoekers meoten verleiden om contact met je op te nemen of je product te kopen. Zodra je het aantal bezoekers hebt verhoogd en je conversie ratio hebt geoptimaliseerd kun je starten met stap 6.

Stap 6: Organiseer een constante stroom aan verkopen

Schakel externe partijen in die jou producten willen verkopen. We noemen dit affiliate marketing. Met affiliate marketing schakel je andere websites in die jou producten gaan verkopen. Je moet dan per verkocht product een percentage van de verkoop afdragen. Echter is het vaak zo dat als je geen verkopen hebt via een affiliate dat het ook geen geld kost.

Met affiliates kun je op een vrij eenvoudige manier extra omzet genereren zonder dat je zelf actief moet gaan adverteren. De affiliates gaan namelijk zelf jou producten promoten bij hun klanten.

Internet Marketing succesformule

Al deze zes stappen zijn belangrijk om succesvol te zijn met Internet Marketing. Het begint allemaal bij het maken van een product voor een probleem. Vervolgens moet je bezoekers krijgen die de oplossing willen kopen voor hun probleem. Daarna, maar ook tijdens dat proces ga je bouwen aan een blog. Op deze blog deel je jou kennis om expert te worden in jou vakgebied. Vervolgens ga je jou conversie ratio optimaliseren en stap je over op externe partijen die jou producten gaan verkopen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.