Wat zijn goede onderwerp titels voor je e-mails?

Als je gebruik maakt van e-mailmarketing dan wil je ook dat je e-mails effectief gelezen worden. Maar voordat ze gelezen gaan worden moet je de klant eerst overtuigen om je e-mail te openen. Het overtuigen om je e-mail te openen doe je met de onderwerp titels.

Je moet er rekening mee houden dat je onderwerp niet langer mag zijn dan 50 tekens. E-mail postvakken hebben namelijk niet onbeperkt ruimte om de titel aan de klant te laten zien. Telefoons hebben een nog kleiner scherm en tonen vaak maak maar 20 tot 30 tekens.

Zorg er voor dat je lezers aan het begin van de titel warm worden gemaakt om door te klikken om naar de e-mail te gaan. Creëer daarnaast took altijd een beetje schaarste in je e-mailtitels. Met schaarste bedoel ik dat je e-mail belangrijk is maar overdrijf dit niet.

Als je een e-mailtitel hebt als: Morgen is het uitverkocht. Dan heb je niet het hoofdonderwerp van de e-mail. De consument weet in dit geval niet waar het over gaat en zal de e-mail waarschijnlijk niet openen.

Voorbeeld e-mail onderwerpen

Hieronder geef ik je een paar voorbeelden van goede e-mailtitels.

Niet zo goed: Vergeet je 5 jaren plan
Beter: Waarom je vandaag je 5 jaren plan moet vergeten

Niet zo goed: Koffie verkoop
Beter: Early bird informatie – Onze koffie verkoop

Niet zo goed: Webinar uitnodiging voor 22 januari
Beter: Laatste kans om te registeren
Beter: Waarom je vandaag moet inschrijven voor dit seminar

Wat je moet doen is je onderwerp titels testen. In de tijd dat ik als account manager werkte bij een affiliate netwerk kantoor deden we dit dagelijks. Standaars stuurde we 3 onderwerp titels naar een lijst van 10.000 e-mailadressen. Het beste e-mail titel die geopend werd zal verstuurd worden naar de overige 90.000 e-mailadressen.

Door de e-mailtitels te testen hadden we het optimale resultaat uit onze e-maillijst. In sommige gevallen werd onze e-mail met een bepaalde titel 30% minder geopend. Reken eens uit wat dat betekent als je elke week 100.000 emails verstuurd.

Zaken die je zeker niet moet toevoegen aan e-mail onderwerpen

  • Symbolen
  • Woorden in hoofdletters
  • Een lege onderwerp titel
  • Te veel vraagtekens of uitroeptekens
  • RE:

Gebruik RE: alleen als het daadwerkelijk een reactie op een e-mail is. Natuurlijk kun je dit voor de gein een keer testen. En je zult zien dat het je openingsratio verhoogd. Dit zal alleen gelden voor op korte termijn.Zodra je lezer het gaan merken dat het niet daadwerkelijk een reactie is op hun e-mail dan zul je zien dat je openingsratio aanzienlijk gaat dalen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.