Hoe e-mailmarketing toepassen op je business?

E-mailmarketing is super krachtig voor je business. Je kunt hiermee namelijk op een eenvoudige manier een band op bouwen met je lezers en ervoor zorgen dat ze uiteindelijk bij jou een product gaan aankopen.

Wanneer je een nieuw product hebt of met een gepland evenement komt dan kun je dit direct via je e-maillijst gaan promoten aan je lezers. Dit scheelt natuurlijk onwijs veel marketingkosten.

E-mailmarketing toepassen op je business

Om e-mailmarketing tot een succes te maken moet je waarde delen. Waarde is het allerbelangrijkste zonder waarde te leveren zullen je lezers je e-mails niet meer openen en zich uiteindelijk uitschrijven op je e-maillijst.

Je lezers zullen jou als expert moeten zien voordat je echt een band op gaat bouwen. Met regelmatig gratis waardevolle informatie en video’s waarin je zelf presenteert en laat zien dat je kennis hebt zal ervoor zorgen dat je lezers je actief gaan volgen.

Met e-mailmarketing kun je jou business vergroten. Hoe groter je e-maillijst is hoe meer bereik je heb als je een e-mail stuurt en hoe meer mensen jou berichten zullen lezen. Hoe meer mensen jou website zullen bezoeken en hoe meer mensen jou producten uiteindelijk zullen aankopen.

Hoe een e-maillijst opbouwen?

Je moet een e-maillijst niet kopen. Je eigen mailinglijst moet je namelijk zelf opbouwen. Dit zijn klanten die specifiek geintresseerd zijn in jou producten en niet de producten van iemand anders.

Als je een maillijst koopt van iemand anders dan zijn dat de klanten van iemand anders. Als jij dan een e-mail stuurt naar die lijst dan zullen ze jou als bedrijf en/of persoon niet kennen wat ervoor zorgt dat je minder goede resultaten haalt.

Een e-maillijst kun je opbouwen aan de hand van een opt-in pagina waar je bijvoorbeeld een gratis e-book of een gratis videocursus weg geeft. Je kunt er ook voor kiezen om een inschrijfformulier te plaatsen op je website voor je nieuwsbrief, maar deze methode is eigenlijk iets achterhaalt. Kies er altijd voor om iets weg te geven aan iemand die op je mailinglijst komt.

Automatisch e-mails sturen naar je lijst

Als je e-mailmarketing echt goed wilt inzetten voor je business dan moet je wel gebruik maken van een autoresponder. Een autoresponder is een software systeem waarmee je automatisch e-mailberichten kunt sturen naar je lijst.

Deze e-mails plan je eenmalig in en zodra er zich iemand heeft ingeschreven op je e-maillijst dan wordt deze automatisch toegevoegd een lijst die automatisch e-mailberichten gaat sturen.

Op deze manier kun je gemakkelijk enkele e-mailberichten vooruit schrijven om ervoor te zorgen dat je de aankomende 2 maanden niet meer naar om hoeft te kijken.

De kracht van internet marketing is het bereiken van een groot publiek zonder al teveel inspanningen. Natuurlijk is een online bedrijf hartstikke hard werken. Maar je moet wel effectief werken en niet veel onnodige dingen te hoeven doen 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.