Authorship afbeelding bij de Google resultaten verwijdert

Zoals je weet veranderd Google bijna dagelijks haar zoekresultaten. Weet je nog dat begin 2012 de authorship afbeelding enorm populair was in de zoekresultaten. Sinds 2014 is deze afbeelding alweer verwijderd uit de zoekresultaten en dit heeft een verklaarbare reden.

Google wordt overzichtelijker

Google veranderd steeds vaker, maar de trend in de veranderingen zijn de gebruikerservaringen. Google moet op de zoekresultaten gebruikersvriendelijk zijn voor de bezoekers op de telefoon,tabblad en de smartphone.

Wanneer je zoekresultaten krijgt met tientallen afbeeldingen van auteurs dan kun je wel inschatten dat daardoor de zoekresultaten niet echt heel overzichtelijk worden.

Advertenties in de zoekresultaten

Niet alleen de opmaak van de zoekresultaten veranderd dagelijks, ook de advertenties worden steeds specifieker voor de bezoekers. De consumenten willen niet meer op een pagina terecht komen, waar ze niet het gene vinden wat ze zoeken.

De advertenties die worden weergegeven op de telefoon worden uitgebreider en specifieker. Dit zorgt er allemaal voor dat de bezoekers uiteindelijk sneller en beter worden voorzien in hun behoefte.

Daling adwords inkomsten?

Een tweede reden die er misschien voor heeft gezorgd dat Google is gestopt met de afbeeldingen naast de zoekresultaten is het CTR percentage. De afbeeldingen kunnen er natuurlijk ook voor hebben gezorgd dat de resultaten meer opvallen dan de advertenties. Gevolg is bezoekers klikken niet op de advertentie, maar op het organische resultaat.

Hierdoor verliest Google natuurlijk indirect advertentie inkomsten. Dit wil Google uiteraard voorkomen en dat kan natuurlijk ook een reden zijn dat ze van de authorship afbeeldingen zijn afgestapt.

Wil je meer weten over Google Advertenties of de veranderen van de zoekresultaten, laat dan hieronder een reactie achter of neem vrijblijvend contact met ons op.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.