Alleen bellen advertentie Adwords instellen stappenplan

Google Adwords heeft naast Google zoeken, display en video advertenties ook Alleen bellen advertenties. Dit is een advertentie die het de gebruiker van Google makkelijk maakt om direct telefonisch contact met je op te nemen. 

Supersnel Online maakt ook gebruik van een alleen bellen advertentie bij een Restaurant in Zelhem. Dit is een restaurant in de Achterhoek waarvoor wij de Google Adwords campagnes beheren.

Aan de hand van het praktijk voorbeeld van Ellens Restaurant ga ik je laten zien hoe je zelf een Alleen bellen advertentie kunt opzetten.

Alleen bellen advertentie

Wanneer je een alleen bellen advertentie gaat opzetten in Google Adwords is het belangrijk dat je rekening houdt met het volgende. De alleen bellen advertentie richt zich voornamelijk op telefonisch verkeer naar je bedrijf. Wanneer je een bel advertentie gaat aanmaken is het belangrijk dat je ook altijd bereikbaar bent op het moment dat de advertentie wordt weergegeven.

Kies bijvoorbeeld niet voor een alleen bellen wanneer je op zondag gesloten bent. Kies dan voor een tekstadvertentie en kies er bijvoorbeeld voor dat je alleen op doordeweekse dagen de specifieke bel advertentie wilt weergeven.

Zoals je hieronder kunt zien ziet een bel advertentie er anders uit dan een normale advertentie. Het grootste verschil met een normale advertentie is de grote Call to Action bel button.

Alleen bellen advertentie

Daarnaast wordt er groot als titel ‘Bel: 0314 62 32 53’ weergegeven. Vervolgens kun je jou weergave URL opgeven en twee zichtbare tekst omschrijvingen opgeven om je bezoekers over te halen om contact op te nemen.

Bovenstaande advertentie is een voorbeeld. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de tweede zin te veranderen naar. 15+ jaar ervaring & Reserveer direct.

Hiermee zorg je ervoor dat je meer focust op jou kwaliteiten en geef je een unieke USP mee in je advertentie. Naast een USP kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een oproep extentie toe te voegen aan je normale advertenties.

Direct contact

Wanneer je een bedrijf hebt waar direct contact centraal staat lijkt mij het een verstandige keuze dat je een alleen bellen advertentie gaat instellen. Maak hiervoor een nieuwe campagne aan en kies ervoor om in deze campagne enkel te focussen op bel advertenties.

Met een bel advertentie heb je direct contact met je klanten en dit kan ervoor zorgen dat ze sneller gebruik zullen maken van je diensten. Je hebt namelijk de mogelijkheid om telefonisch de vragen van je klanten op te lossen.

Hoe een alleen bellen advertentie instellen?

Ik raad je aan om hiervoor een nieuwe campagne aan te maken. In het overzicht van je campagnes kies je voor +campagne. Vervolgens kies je voor de optie ‘Alleen in het Zoeknetwerk’.

Alleen in het zoeknetwerk campagne

Het is nu belangrijk dat je alle instellingen van je campagne correct instelt. Denk hierbij aan opties als tijden wanneer je campagne mag worden weergegeven op Google of wat het totale budget van je campagne per dag mag zijn.

Vervolgens ga je een nieuwe advertentiegroep aanmaken. Nadat je een advertentiegroep hebt aangemaakt en ingesteld is het belangrijk dat je jou advertentie gaat aanmaken. Het is dan belangrijk dat je voor een Alleen bellen-advertentie kiest.

Alleen bellen advertentie aanmaken

Nu kun je jou informatie gaan invullen. Belangrijk is dat je aangeeft in welk land het telefoonnummer geldig is. Daarnaast moet je ook een verificatie-URL opgeven waar het telefoonnummer op terug moet komen van je advertentie.

Direct bellen advertentie voorbeeld

Maak altijd gebruik van een aantrekkelijk advertentietekst. Belangrijk is dat je hierin eventuele call to actions in verwerkt die ervoor zorgen dat je jou bezoekers overhaalt om contact met je op te nemen.

Het is belangrijk dat je ook daadwerkelijk telefonisch bereikbaar bent wanneer je advertentie wordt weergeven. Kies er daarom voor om alleen de advertenties weer te geven wanner je ook daadwerkelijk bereikbaar bent.

Wanneer je gebruik wilt maken van een Alleen bellen advertentie, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Neem dan gerust contact op of laat hieronder een reactie achter.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.