Jou product zorgt voor een oplossing van het probleem van je klant. De klant wil het product ook aankopen. Echter is er altijd een klein gedeelte in het brein van de consument die zoekt naar mogelijkheden om het product toch niet aan te kopen.
Deze mogelijkheden, beter gezegd vragen, heb ik hieronder voor je opgesomd. Je moet op je betaalpagina rekening houden met onderstaande redenen om ervoor te zorgen dat je potentiële klant niet aan het twijfelen wordt gebracht.
Betaalpagina vragen
Wanneer wordt mijn product geleverd?
Deze vraag stelt de klant zich direct als hij of zij op je betaalpagina komt. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft hoelang je levertermijn is.
Hoe wordt mijn product geleverd?
Omschrijf de levermethode bondig op je betaalpagina. Maak hierbij eventueel gebruik van afbeeldingen van postorderbedrijven.
Is deze site wel veilig?
Voorkom dat je bezoeker het gevoel krijgt dat je website niet veilig is en maak gebruik van een https certificaat.
Heb ik het recht om het product te retourneren?
Zorg voor een duidelijk retourbeleid en laat je klanten het minimaal 14 dagen kunnen retourneren.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Vermeld op je betaalpagina dat de gegevens van je bezoeker veilig zijn op jou website.
Wat moet ik doen als ik het product niet krijg?
Zorg ervoor dat je bezoeker een telefoonnummer en / of een e-mail gemakkelijk kan vinden. Zodat de bezoeker snel contact met je op kan nemen.
Heb ik de juiste beslissing gemaakt?
Deze vraag zal de bezoeker zichzelf ook stellen. Zorg voor een automatische e-mail die naar je klant wordt gestuurd met een bevestiging van je bestelling. Bedank de klant en geef hem iets. Bijvoorbeeld een koffie recept als je koffie verkoopt.
Heb ik alle betaalstappen doorlopen?
Zorg voor een duidelijke betaalpagina, maar zorg er ook voor dat je klant weet wanneer het betaalproces is afgelopen. Een duidelijke bedankt pagina is even belangrijk als een goede betaalpagina.
Hulp nodig bij het opzetten van een betaalpagina?
Heb jij bovenstaande vragen beantwoord als je objectief naar je afreken pagina kijkt van je webshop? Mocht dit nu niet het geval zijn. Dan kun je het ons vragen om jou daarmee te helpen.