3 manieren om je doelgroep te bepalen voor je product

Producten maken die ook daadwerkelijk verkocht worden. Datgene wil je bereiken met je website. Op dit te bereiken moet je aan de juiste voorwaarden voldoen. Je moet niet gaan starten met het maken van een product, maar je moet gaan starten met het beantwoorden van de vragen uit je markt.

Hoe kom je er alleen achter wat de vragen zijn van je doelgroep. Om je doelgroep te bepalen moet je eigenlijk opzoek gaan naar de vragen in jou markt. Je kunt deze vragen op drie verschillende manieren vinden. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden om de vragen van je doelgroep te vinden, maar in dit artikel wil ik beginnen met drie vragen.

Bekijk je Google Analytics

Als je al een website hebt met bezoekers dan kun je de pagina’s bekijken van je website. Op welke pagina’s blijven je bezoekers het langst? Deze top pagina’s vind je via je Google Analytics account.

Ga naar: Gedrag > Site Inhoud > Alle pagina’s. Vervolgens selecteer je alle paginaweergaven van hoog naar laag.

Op deze pagina’s kun je dan kijken waar je bezoekers het meeste naar opzoek zijn. Vervolgens kun je rond die pagina’s een product maken. Je kunt dan een product eromheen maken.

Ontdek Forum vragen

Om er achter te komen wat de vragen zijn in je markt kun je opzoek naar vragen in je markt via een forum. Als je bijvoorbeeld in een markt actief bent voor honden dan zoek je een forum  die over honden gaat. Je gaat dan opzoek naar vragen die vaak worden gesteld in dit forum.

Op die vragen wil je dan een antwoord geven met jou product.

Ga de Bibliotheek in

Naast Google Analytics en forum vragen kun je ook de bibliotheek in. In de bibliotheek kun je opzoek gaan naar boeken in jouw branche. Waar gaan deze boeken over? Welke vragen worden beantwoord en welke onderwerpen worden behandeld.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.