Hoe gerelateerde producten toevoegen aan je webshop?

Gerelateerde producten zijn cross sells of up sells die er voor kunnen zorgen dat je een hogere omzet behaald op je webshop. Het zorgt er namelijk voor dat je bezoekers worden verleid om meer producten aan te kopen. 

Je kunt een onderscheid maken tussen cross sells en up sells. Cross sells zijn producten die worden aanbevolen op de afreken pagina. Het zijn producten die niet beter of slechter zijn dan het product wat is toegevoegd aan de winkelmand pagina. Het zijn juist producten die het product uit de winkelmand pagina kunnen ondersteunen.

Up sells zijn producten van een betere kwaliteit of hetzelfde type. Wanneer een consument een fles fijn van een speciaal wijnhuis aankoopt kan een up sell ook een andere wijn zijn van hetzelfde wijnhuis, maar dan in een duurder segment.

Hieronder laat ik je in de video stap voor stap zien hoe je cross en up sells toevoegt aan je webshop. Wanneer je liever de tekstuele versie leest, scroll dan iets naar onderen.

Gerelateerde producten toevoegen

Wanneer je gerelateerde producten wilt toevoegen aan je product ga je naar de instellingen van het specifieke product.

Je gaat naar: Producten > Producten > Selecteer het product. Vervolgens ga je naar gerelateerde producten.

gerelateerde producten toevoegen simpel product

Hier kun je de Up-sells of de Cross-sells opgeven. Je vindt deze doormiddel van het zoeken naar het juiste ID nummer bij het artikel of door de titel te zoeken. Wanneer je het juiste ID nummer hebt gevonden klik je op het product.

Vervolgens ga je het artikel bijwerken. De Cross sells en de up sells worden nu weergegeven bij jou product.

Up sell Woocommerce webshop

Wanneer je vragen hebt over deze methode laat dan hieronder een reactie achter. Met plezier help ik je verder met het bouwen van je eigen webshop.

7 reacties op “Hoe gerelateerde producten toevoegen aan je webshop?

  1. Rens zegt:

    Dag Maarten,

    Allereerst bedankt voor de uitleg.
    Ik zit zelf met het probleem dat ik producten heb waar men eventueel iets bij kan nemen.
    Bijvoorbeeld: ik verkoop een bank(verschillende maten), waar wel een kussen bijhoort, maar deze heeft verschillende kleuren.

    Wat is dan het slimst om te doen?

    Ik hoor graag van je

    met vriendelijke groet,

    Rens

    • Maarten Hendrix zegt:

      Beste Rens, Bedankt voor je reactie. In dit geval zal ik gebruik maken van de gravity from product add ons plugin in combinatie met WooCommerce. Of de verschillende afmetingen van de banken invoeren en ook alle kleuren van de kussens als product eigenschappen invoeren. Nadien alle combinaties mogelijk maken via een variabel product binnen je product pagina. Succes!

      • Rens zegt:

        Goedemiddag Maarten,

        Bedankt voor het snelle antwoord.
        Die laatste optie kwam ook in mij naar boven, maar dan zal ik in een hoog aantal variabelen uitkomen. Ik zal eens kijken of de plugin de juiste oplossing is voor ons. Anders is het gewoon variabelen invoeren.

        Danku wel

        met vriendelijke groet,

        Rens Damhuis

  2. Dorien zegt:

    Beste Maarten,
    Is er ook een optie om in 1 oogopslag te zien welke producten je aangemerkt hebt als cross of upsell onafhankelijk aan welk product je ze gekoppeld hebt?

    Groetjes Dorien

    • Maarten Hendrix zegt:

      Beste Dorien, bedankt voor je reactie! Dat is helaas standaard niet mogelijk. Zou je dit graag willen? Stuur ons dan even een e-mail misschien kunnen wij je hiermee helpen.

  3. Fabio zegt:

    Hallo Maarten,

    Ik heb nu cross-sell producten aan alle producten van mijn webshop toegevoegd. Nu is het alleen zo dat als iemand meerdere product toevoegd aan de winkelmand alle cross-sell producten van deze producten worden getoond. Is er een mogelijkheid om een maximaal aantal cross-sell producten op de winkelmandpagina te tonen?

    Groetjes,
    Fabio

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.