In deze handleiding word er een uitleg gegeven hoe je producten moet toevoegen en bewerken. Deze handleiding gaat er vanuit dat je gebruik maakt van WooCommerce.

Login bij WordPress
Ga naar het menu “producten”
Klik op “product toevoegen”
Nieuw product toevoegen:

Je kan bij WooCommerce kiezen uit vier verschillende producten types. Je kan kiezen uit:
– simpel product
– gegroepeerd product
– extern product
– variabel product

In dit voorbeeld wordt er een simpel product toegevoegd.

Stappen simpel product toevoegen:

Maak een “productnaam” aan
Schrijf een “uitgebreide omschrijving” van het product
Na de productomschrijving kom je bij de productgegevens.

Algemeen productgegevens:

SKU: “Stock Keep Unit” dit wordt gebruikt om je producten te traceren. Deze code moet uniek zijn anders komt het in conflict met andere producten.
Normale prijs: Vul hier de prijs in van je product. In het voorbeeld zie je een dollar teken bij de WooCommerce instellingen kan je een andere munteenheid kiezen.
Promotieprijs: Kies hier je promotieprijs. Je kan ook een periode instellen door te klikken op “periode instellen”
Voorraad Tab:

De tab “voorraad” kan je het voorraadbeheer activeren en aangeven of het product op voorraad is of uitverkocht. Ook kan je aangeven of backorders zijn toegestaan. Backorders zijn orders die geplaatst kunnen worden ondanks dat het product niet op voorraad is.

[box type=”tick”]Individueel verkocht in- of uitschakelen: Hiermee geef je aan of van dit product maar één keer besteld mag worden per bestelling.[/box]

Verzending Tab:

Bij de tab “verzending” kan je een gewicht en afmetingen toevoegen aan het product. En je kan aangeven welke verzendklasse gebruikt moet worden. Bij de WooCommerce instellingen kan je verschillende verzendklassen aanmaken.

Gerelateerde producten tab:

Kies specifieke “up-sells” en “cross-sells” om andere producten bij één gerelateerd product extra onder de aandacht te brengen.

[box type=”tick”]Up-sells zijn producten die je adviseert in plaats van het huidige product. De reden zou kunnen zijn dat het up-sells product van betere kwaliteit is of juist winstgevender.
Cross-sells zijn producten die worden getoond op basis van de producten die geplaatst zijn in het winkelmandje. [/box]

Bij “groeperen” kan je een product toevoegen aan een producten groep.

Eigenschappen tab:

Bij product eigenschappen kan je “eigenschappen” toevoegen aan producten. Deze eigenschappen kan je dan bij elk product afzonderlijk toevoegen en aanpassen.  Als je dit vanaf het begin goed inricht dan wordt je website overzichtelijker.

Geavanceerd tab:

Aankoopnotitie: voeg een notitie toe die automatisch verzonden wordt als de klant je product koopt.
Menuvolgorde: pas handmatig de menu volgorde aan.
Sta reviews toe: vink reviews aan of uit.
Korte productomschrijving:

Voeg een korte productomschrijving toe aan je product. Deze omschrijving wordt getoond onder de prijs en de titel van het product.

Bekijk dan hieronder onze video. Of stuur ons een mail.

[video_player type=”youtube” youtube_remove_logo=”Y” youtube_force_hd=”hd1080″ width=”620″ height=”350″ align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″]aHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS5jb20vd2F0Y2g/dj1UXy0wN25LLWQybw==[/video_player]

ABONNEER op ons YouTube kanaal: