WordPress Kennisbank

Op deze pagina wordt het WordPress begrip uitgelegd. Is het niet duidelijk, neem dan contact met ons op.

Nieuwsbrief

Je website staat live. Je begint wat bezoekers te krijgen op je website, maar niemand koopt je producten.

Help!

Je moet van strategie veranderen om van je bezoekers klanten te maken en van je klanten ambassadeurs. Het principe is simpel. Houd je klanten op de hoogte van jouw activiteiten. Zorg ervoor dat ze betrokken raken bij wat je doet.

Je verstuurt wekelijks een nieuwsbrief, maar dit mag geen nieuwsbrief heten. Noem je het namelijk een nieuwsbrief dan gaat niemand zich inschrijven op jouw ‘nieuwsbrief’.

Iedereen krijgt al zo veel e-mails per dag te verwerken en dan willen ze eigenlijk een mail van een goede vriend krijgen. In plaats van een commerciële mail met alleen maar aanbiedingen.

We moeten dus een mail gaan schrijven die je ook naar je vriend of vriendin gaat sturen. Dat betekent dat je niet meer begint met:

Beste lezer, Beste klant,

Nee!

Je begint met:

Hey Maarten, 

Leuk dat je weer interesse toont in mijn e-mail met updates over ons bedrijf.

Je merkt het verschil toch? De tweede mail is veel vlotter en niet zo zakelijk.

Die kant moet je op gaan. Dit leer je allemaal in onze WordPress cursus. Meld je daarom vandaag nog aan.

Oja. Voordat ik het vergeet. Zorg er ook voor dat je website een aantrekkelijk Call to Action heeft. Zodat klanten zich willen inschrijven op jouw lijst.

Geef bijvoorbeeld een gratis cadeaubon weg in je webwinkel of kies voor een 10 stappen plan hoe je betere koffie kunt zetten.

Vinden mensen leuk!

Meer WordPress?

Hoe een nieuwe categorie toevoegen?
Aantal berichten aanpassen op je homepagina?